Gazetelerin hali
NE OLACAK BU GAZETELERİN HALİ
Gazetelerin toplam tirajı yıllara göre şöyle:
Gazetelerin toplam tirajı yıllara göre şöyle:
2013: 2 milyar 296 milyon
2014: 2 milyar 141 milyon
2015: 1 milyar 994 milyon
2016: 1 milyar 604 milyon
2017: 1 milyar 559 milyon
2017 yılında resmi ilan ve
reklama yapılan ödemelerse yüzde 4.5 artarak 444 milyon 445 bin 514 lirayı buldu.
2014: 2 milyar 141 milyon
2015: 1 milyar 994 milyon
2016: 1 milyar 604 milyon
2017: 1 milyar 559 milyon
2017 yılında resmi ilan ve
reklama yapılan ödemelerse yüzde 4.5 artarak 444 milyon 445 bin 514 lirayı buldu.
Bu düşüşün ana sebebi internet ve
sosyal medya üzerinden insanların istediklerini almasıdır..
Türkiye’de 100 kişiye 4 gazete
düşüyor.
Türkiye, Japonya, Almanya, Fransa,
İngiltere, İsveç ve Singapur’un günlük gazete tirajları, ülke nüfuslarına göre
kişi başına düşen gazete sayısını da mercek altına aldı. Her 100 kişiye
ülkemizde 4 gazete düşerken, Japonya’da 55, İsveç’te 37, Almanya’da 26,
Singapur’da 20, Fransa’da 13, İngiltere’de 12 gazete düşüyor. Gazete
tirajlarında son yıllarda yaşanan büyük düşüşler yalnızca Türkiye’de
görülmüyor. Okunma oranları yüzde 12’ye kadar gerileyen İngiltere ve
Fransa’daki gazeteler, okuyucularını promosyon kampanyalarıyla elinde tutmaya
çalışıyor.
Dijital reklamlar 4 kat büyürken,
ilanlar yarı yarıya azaldı.
Teknolojik gelişmelerle beraber değişen dünyada, basının içindeki dengeler de giderek daha hızlı değişiyor. Reklamcılar Derneği’nin Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2009 yılında reklam mecraları arasında yüzde 27’lik bir paya sahip olan ilanlar, bugün yüzde 12’lere kadar gerileyerek büyük bir düşüş yaşadı. 2009 yılında yüzde 6,6’lık payıyla açık hava reklamlarının da gerisinde, 4’üncü sırada yer alan dijital reklamlar ise yüzde 25,9’luk payla TV’den sonraki 2’nci büyük mecra konumuna geldi. Türkiye’deki dijital medya yatırımları ise son 3 yılda yüzde 75 artış gösterdi.
Teknolojik gelişmelerle beraber değişen dünyada, basının içindeki dengeler de giderek daha hızlı değişiyor. Reklamcılar Derneği’nin Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2009 yılında reklam mecraları arasında yüzde 27’lik bir paya sahip olan ilanlar, bugün yüzde 12’lere kadar gerileyerek büyük bir düşüş yaşadı. 2009 yılında yüzde 6,6’lık payıyla açık hava reklamlarının da gerisinde, 4’üncü sırada yer alan dijital reklamlar ise yüzde 25,9’luk payla TV’den sonraki 2’nci büyük mecra konumuna geldi. Türkiye’deki dijital medya yatırımları ise son 3 yılda yüzde 75 artış gösterdi.
Comments
Post a Comment